Transalp Ischgl – Lago di Como

In Marathon

Ik mountainbike nu al een paar jaar maar met name in Nederland, België en Duitsland. Normaal zijn het een paar rondjes in de week die ik fiets. In de zomer wilde ik graag eens met de mountainbike de bergen in maar om dit nu helemaal alleen te doen zag ik niet zo zitten. Na wat zoeken op internet kwam ik terecht op de site van VasaSport. Zij bieden Transalp reizen aan op de mountainbike in diverse niveau groepen. Na lang nadenken besloten om deel te nemen aan de Transalp van Ischgl naar Lago di Como. Begin September was het zover en ben ik afgereisd naar Ischgl om van start te gaan in deze Transalp in de blauwe groep onder leiding van een gids.

Na aankomst in het hotel even de spullen naar de kamer gebracht en daarna kennis gemaakt met de andere deelnemers. Aan het einde van de middag hebben we nog een kort verkenningsrondje gereden om te controleren dat alle fietsen in orde waren. Gelukkig geen problemen gevonden. Na een goed ontbijt de volgende dag kon het grote avontuur van de Alpen oversteken beginnen. Ik heb echt een top week gehad. Super gave trails maar ook zware klimmen en dit alles in heel goed gezelschap. Je hoeft alleen maar aan het fietsen te denken de organisatie zorgt voor de rest. Iedere dag staat het avondeten klaar en kunnen we met de hele groep samen eten en foto’s kijken. Ook je bagage wordt netjes van hotel naar hotel vervoerd.

Tijdens deze reis had ik mijn Go-Pro bij me en heb van iedere dag een verslagje gemaakt.

Dag 1

Dag 2

Dag 3

Dag 4

Dag 5

Dag 6

Recent Posts

Start typing and press Enter to search