Het is vandaag alweer dag 7 van de JoBerg2C. Het voelt alleen een beetje als dag 6 omdat ik vannacht zo goed als geen oog dicht gedaan heb. Heb de hele nacht liggen hoesten. Om 5 uur was ik er wel een beetje klaar mee en ben ik toch maar even langs de dokter gegaan. Die heeft even gekeken en geluisterd en mijn keel is geïrriteerd waardoor ik zoveel moet hoesten. Komt waarschijnlijk van een allergische reactie of van het vele stof. Heb iets gekregen dat de pijn wat moet verzachten maar fietsen was geen probleem gelukkig.

Wel jammer van het slechte slapen want vandaag was de start een uur later dan normaal omdat we een wat minder zware dag hadden vandaag van 82 km met 1200 hm. Maar dan maar meteen door naar het ontbijt. Vandaag hadden we broodjes met roerei en spek, havermout, muesli met Yoghurt en muffins. Heb weer lekker gegeten en ondanks de problemen met mijn keel is eten gelukkig geen probleem. Want als dat niet meer lukt ben je snel uit gefietst. Na het ontbijt de fiets weer gehaald en deze was weer race klaar dus ook daar kon het vandaag niet aan liggen. De enige die voor problemen kon zorgen vandaag was ikzelf.

De start vandaag op Glenncair Farm was ook weer in groepen. Ik stond nog steeds 26ste algemeen dus mag nog gewoon in de eerste groep starten. Had me ook maar weer gewoon vooraan opgesteld want het begin zou een klein beetje op en af gaan. Nou laat dat klein beetje maar achterwegen. Maar kon me goed handhaven in de eerste groep. Toen we na een paar km het gravel opdraaide werd er wat meer gas gegeven vooraan. We moesten met een groepje lossen. Even later roept Kristof tegen mij dat de nummer 3 in onze categorie wel met de eerste mee is. Ik heb toen gezegd dan gaan we proberen het gat dicht te rijden. Mijn klassement is toch al om zeep dus kan ik een vriend wel even helpen. Vervolgens heb ik denk ik ongeveer 15 min de longen uit mijn lijf gereden en we kwamen tot op 10 meter. Maar we kregen het net niet dicht. Ik moest er daarna natuurlijk af maar hoorde achteraf dat het enorm geholpen had wat op de eerste wat langere klim zat hij erbij. Blij dat ik niet voor niets alles gegeven heb.

Ik het toen ik niet meer kon volgen even wat gegeten en ben ondertussen rustig doorgereden. Het uitzicht en parkoers waren schitterend. Er was helaas wel een stuk singletrack uitgehaald ivm houtkap in het bos. Op km 30 kwamen we over een drijvende brug. Dat is eigenlijk een singletrack over het water maar als je er langs rijd ga je wel kopje onder. Hier werden we nog even flink aangemoedigd en kwamen de leiders bij de dames bij mij aansluiten. Ik ben in hun wiel meegegaan tot het eerste waterpunt daar moest ik stoppen wat zag niets meer door mijn bril. Heb ook mijn bidon meteen gevuld en snel weer door.

Daarna gewoon weer mijn eigen tempo gereden en gelukkig niet al te veel moeten hoesten onderweg. Merkt wel dat ik niet kan trappen wat ik normaal zou kunnen in een meerdaagse maar ik ben hier nu om te genieten. Op km 50 zag ik Kris van achter komen. Had hem ook al gezien bij het waterpunt maar ik was iets eerder weg. Maar we zijn daarna samen verder gereden Kris had geen GPS-track dus ik ben samen met hem verder gereden. Op een km of 15 voor de finish moest ik even stoppen voor een sanitaire stop. Toen kwam er ons een duo en Sandra Hart, leider bij de Solo Women ons voorbij. Daar zijn Kris en ik vervolgens bij aangesloten. Nog even wat gepraat en op 7 km voor de finish ging het mij niet snel genoeg en ben ik bergop weg gereden. Uiteindelijk gefinisht in 3 uur en 30 min. Sta na vandaag 25ste algemeen en 6de in mijn categorie. Ondanks alles dus toch weer iets opgeschoven.

Na binnenkomst nog even zitten kletsen met wat andere deelnemers en daarna snel tas ophalen en richting douche. We hebben geluk vandaag en hebben douches met een schitterend uitzicht over de vallei. Gewoon genieten onder de douche. Daarna zijn we met een groepje gaan eten en daarna een beetje relaxen in de grote tent. Om half 5 nog even naar de massage en daarna spullen klaar maken voor morgen. Het avondprogramma was weer heel gezellig en het eten was heerlijk. Nu slapen en morgen nog een dag racen.

Start typing and press Enter to search